Εικ.60. Μιχαήλ Κυπρίου, Αρχαγγελος Μιχαήλ, 1782.

Εικ.61. Θεοτόκος Οδηγήτρια, 13ος αιώνας.
Ο Κρητικός ζωγράφος Ιωάννης Κορνάρος, ο οποίος παρέμεινε αρκετό διάστημα στη Μονή Κύκκου (τέλη 18ου, αρχές 19ου αιώνα) και παρήγαγε πλούσιο έργο, αντιπροσωπεύεται με αρκετά έργα, όπως την κλήση των Αποστόλων Ανδρέου και Πέτρου (εικ.62,63), την εικόνα με τον Θεομητορικό ύμνο "Επί σοι χαίρει" (Ε134), τον Αρχάγγελο Μιχαήλ (Ε38), την Παναγία του Κύκκου (Ε41) του 1789 κ.ά. Της ιδίας περιόδου είναι και έργα των ζωγράφων Λεόντιου Ιεροδιακόνου (Κοίμησις της Θεοτόκου Ε708), Γρηγορίου ιεροδιακόνου (Χριστός Παντοκράτωρ Ε183) και Χαραλάμπους Κυκκώτη (Μήτηρ Θεού η Κυκκώτισσα (εικ.65), του 1757). Σε ξεχωριστό τοίχο μέσα από σειρά εικόνων παρουσιάζεται η εξέλιξη του εικονογραφικού τύπου της Παναγίας του Κυκκου από τον 15ο μέχρι τον 19ο αιώνα.
Δύο πλευρές της ίδιας αίθουσας γεμίζουν με αποτοιχισμένες τοιχογραφίες, οι οποίες προέρχονται από τον προβληματικό από άποψη διατήρησης ναό του Αγίου Αντωνίου της κοινότητας Κελλίων Λάρνακας. Πρόκειται για έργα του 12ου και 13ου αιώνα. Ξεχωρίζει ιδιαίτερα, τόσο ως προς την απόδοση, όσο και ως προς τη διατήρηση, ο νεαρός, ρωμαλέος, στρατιωτικός άγιος Δημήτριος (εικ.67), με την πολεμική του έξαρτηση, ζωγραφισμένος σε μπλε (κοβάλτιο) βάθος (13ος αιώνας).

Εικ.63. Ιωάννη Κορνάρου, Η κλήση των αποστόλων Ανδρέου και Πέτρου, 1792.
Εικ.62. Λεπτομέρεια εικ. 63.
Εικ.64. Μιχαήλ του Αποστόλη, Αγιον Μανδήλιον, 1776.
Εικ.65. Χαραλάμπους Κυκκώτη, Μήτηρ Θεού Κυκκώτησσα, 1757.
Εικ.66. Σολωμού Ιεροθύτου, Ιησούς Χριστός ως Σωτήρ του Κόσμου, 1641.


For comments, corrections or additional information
© LogosNet Group, 1998. All rights reserved